Blog

Op deze manier is jouw bedrijf altijd bereikbaar

Voor jouw bedrijf is het belangrijk dat jouw klanten jou altijd kunnen bereiken. Als het jouw bedrijf niet altijd lukt om alle telefoontjes op te kunnen nemen, kun je erover nadenken om een telefoonservice te schakelen. Er zijn veel verschillende redenen waarom het nuttig is om een antwoordservice te gebruiken. 

Flexibel 

Een telefoonservice biedt jouw bedrijf veel flexibiliteit. Jij kan hierdoor kiezen op welke momenten jij gebruikt wilt maken van een externe telefoniste. Als het jou niet goed uitkomt om de telefoon op te nemen, kun je het telefoontje doorschakelen naar de telefoonservice zodat zij het voor jou kunnen overnemen. Zelfs als je een eigen telefoniste hebt kan je een telefoonservice inschakelen. Je kan hier bijvoorbeeld gebruik van maken als jouw

telefoniste een keer ziek is of een pauze heeft. Het is dus niet verplicht om een telefoondienst minimaal een paar uur per week in te schakelen, maar je kan hier gebruik van maken wanneer je wilt. Als jij een bedrijf in Rotterdam hebt, kan je callcenter Rotterdam inbound inschakelen om dit allemaal voor jou te regelen. 

Focus op jezelf 

Door het inschakelen van een antwoordservice heb jij meer tijd voor jezelf, jij hoeft namelijk niet heel de dag door telefoontjes op te nemen. Hierdoor kun jij je als ondernemer volledig op jezelf focussen. Dit betekent daarentegen niet dat jij niets te weten komt over de belletjes van jouw klanten. Een externe telefoniste houdt de belangrijke mededelingen en afspraken bij van de telefoontjes die hij of zij heeft gepleegd. Deze worden naar jouw bedrijf doorgestuurd. Jij kunt prioriteiten stellen en zelf kiezen wanneer je hier iets mee gaat doen.  

Altijd bereikbaar 

Als jij gebruikt maakt van een externe telefoniste, is jouw bedrijf 24 uur per dag bereikbaar. Op de momenten dat het jou niet uitkomt wordt de telefoon doorgeschakeld naar iemand van de telefoonservice zodat jouw klanten alsnog geholpen worden. Je kan de telefoon automatisch laten doorschakelen, voor als je bijvoorbeeld op vakantie bent en niet gestoord wil worden. Ook kun je de telefoon handmatig overschakelen, dit kan bijvoorbeeld op het moment dat jij in een vergadering zit en het jou niet goed uitkomt. Daarnaast kan je hem ook laten overschakelen als de telefoon drie keer overgaat, zo hoeven de bellers nooit lang te wachten. Klanten kunnen jouw bedrijf altijd bereiken, ondanks dat jij zelf niet kan opnemen.

Het is dus een goed idee om een antwoordservice in te schakelen als jij wilt dat jouw bedrijf altijd bereikbaar is voor jouw klanten. 

Geef een antwoord